Informacja w sprawie złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa (Załącznik nr 1) powinien zawierać:
- imię, nazwisko oraz adres zamieszkania wnioskodawcy,
- nazwę sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa,
- okres pełnienia funkcji sołtysa.
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Tczowie
Tczów 124, 26 – 706 Tczów
Sekretariat pokój nr 12
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Zgodne z art. 217 § 3 Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Zaświadczenie lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY
Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia służy prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Tczów w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
V. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 7 czerwca 2023 roku o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1073).
Załącznik nr 1 – Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa